Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej jednostki

"REPTY" Górnośląskie Centrum Rehabilitacji im. Gen. Jerzego Ziętka w Tarnowskich Górach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej jednostki zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej jednostki.

Data publikacji strony internetowej: 2024-03-31

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-31

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2022-02-25. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2022-02-25.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mirosław Erich, adres poczty elektronicznej mirek.erich@repty.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (32) 3901 720. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Jednostki

Adres organu odwoławczego: ul. Śniadeckiego 1, 42-600 Tarnowskie Góry

Adres e-mail organu odwoławczego: repty@repty.pl

Telefon organu odwoławczego: (32) 3901 414

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia  do budynku
Wejście główne do Szpitala dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Pojazdy uprzywilejowane parkują w wyznaczonych miejscach przed wejściem. Osoby niepełnosprawne mają możliwość parkowania na parkingu przy przystanku autobusowym, od którego prowadzi  chodnik  do wejścia głównego oraz przy wejściu głównym.

Wejście do Izby Przyjęć  przeznaczone jest dla pacjentów skierowanych na leczenie stacjonarne.

Wejście do Poradni Rehabilitacyjnej przewidziane jest dla pacjentów ambulatoryjnych. Wszystkie zewnętrze wejścia do budynku nie maja barier architektonicznych.

 

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Centrum to kompleks połączonych z sobą pawilonów o łącznej  powierzchni zabudowy 13 475 metrów kwadratowych. Dostępność do poszczególnych oddziałów szpitalnych, pomieszczeń zabiegowych odbywa się korytarzami wyposażonymi w poręcze, schodami oraz windami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne wyposażone są w instalacje bezpieczeństwa pożarowego, a także oświetlenie ewakuacyjne na wypadek zaniku napięcia.

 

Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych, w tym wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych 
GCR ,,Repty” posiada stanowiska parkingowe dla osób niepełnosprawnych, płatny parking dla samochodów osobowych zlokalizowany w bliskiej odległości od obiektu oraz płatny parking zamknięty umiejscowiony przy wjeździe do parku krajobrazowego. Ponadto wzdłuż drogi dojazdowej, za szlabanem wjazdowym na teren Szpitala dostosowano lewą stronę jezdni dla potrzeb parkowania samochodów.

 

 

Aplikacje mobilne

Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.

Udogodnienia

 

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na terenie szpitala nie ma wykluczeń możliwości wstępu z psem asystującym.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli komunikacyjnych

W miejscach zróżnicowanej wysokości terenu zastosowano pochylnie. Szpital dysponuje platformą pionowego podnoszenia przystosowaną dla osób na wózkach inwalidzkich, komunikacją głosową oraz darmowym Internetem.

 

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza  języka migowego, mogą zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem.

Koordynatorzy dostępności

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Erich.
  • E-mail: mirek.erich@repty.pl
  • Telefon: (32) 3901 720

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Inne informacje i oświadczenia

Deklaracja o chęci osiągnięcia lub osiągnięciu poziomu wyższego od wymagań prawnych.
Powrót na początek strony